Anmeldelse af Billy

Vi laver en anmeldelse af Billy og kommer ind på, hvad bogføringsprogrammet kan og dets fordele og enkelte ulemper. Så hvis du mangler et godt bogføringsprogram og gerne vil vide mere om et af de bedste på markedet til prisen, skal du se mere i denne tekst om bogføringsprogrammer, hvor vi bl.a. giver en mere gennemgående anmeldelse.

Billy: Gratis. Og godt

Billy er et godt bogføringsprogram til dig, der gerne vil have et nemt bogføringsprogram og er selvstændig. Billy er gratis. Og selv, hvis du vælger at opgradere Billy, så du kan bruge den forbedrede version, er det muligt for intet mindre end 165 kroner om måneden. Men de første tre måneder er gratis.

Billy er simpelt, ligetil og ikke særlig besværligt. Billy er enormt funktionelt, og det har en vis fart, som andre programmer ikke har. Dinero er et stærkt alternativ til Billy, men Dinero har af og til haft en dårlig historie med udfald i hastigheden. Nogle gange er Dinero tilmed helt stoppet med at virke i en kort periode. Det er ikke noget, man kan sige om Billy.

Du kan sende uden for Billys systemer

Hos Billy er det muligt at registrere, at man har sendt fakturaer uden for Billys system. Det kan man ikke hos Dinero, hvor alt skal foregå gennem Dinero, før den registrerer, hvad man har sendt. Hos Billy kan man markere, at en faktura er ”sendt,” hvis man har sendt den uden om Billys system/kontrolpanel. Det kan f.eks. være, hvis man selv har lavet den afsendte PDF, gemt den på computeren og sendt den via mailen. Det er en funktion, der er anmelderrost af kunderne, fordi den forsimpler og gør processen hurtigere.